Du er altid i konkurrence…
Hvad vil du gøre hvis du fik at vide at du kunne få 3 minutter til at præsentere dit produkt eller idé??
Hvordan vil du sørge for at det er dig og ikke alle de andre der har et lignende produkt eller idé der løber med opmærksomheden?? For nyeligt læste jeg en dabat på LinkedIn. En frustreret ildsjæl beklagede sin nød og spurgte efter hjælp. Han havde netop udgivet en e-bog om vægttab og kunne nu ikke forstå at der ikke kom kunder i butikken. Han havde gjort alt det rigtige – SEO, Facebook, Google Adwords alt det som alle de andre gør…. og præcis derfor sker der ingen ting! Problemet ligger i hvilke kanaler han bruger til sit budskab – problemet ligger i at det han siger er præcis det samme som alle de andre der også sælger rådgivning om vægttab. |
Får du ikke automatisk mit nyhedsbrev?Så kan du let tilmelde dig herunder.....
|
Så hvordan undgår du blot at træde i andres fodspor?
Tjah, Twirlr (et nyt social medie) valgte at gøre noget virkelig anderledes. Virkede det? Døm selv – se videoen herunder og bedøm effekten af deres præsentation....
Tjah, Twirlr (et nyt social medie) valgte at gøre noget virkelig anderledes. Virkede det? Døm selv – se videoen herunder og bedøm effekten af deres præsentation....
…. Det kan vel næppe diskuteres at seminar gæsterne blev opmærksomme, påvirket og at de vil kunne huske denne præsentation fra de øvrige når de igen vender hjem til deres virksomheder.
Historien er sand – men Twirlr idéen er fake. Der er ikke endnu et nyt social medie på vej. Men scenariet er bestemt ikke søgt – det sker (flere gange) hver dag. ’Sælgere’ af idéer og produkter stiller sig op overfor sit publikum og præsentere deres idé uden en tanke på hvordan de ønsker at skille sig ud fra andre med samme idé - måske endda uden tanke på at der er andre der har samme idé!
En af deltagerne på mødet hvor Twirlr blev præsenteret nåede at tænke sit da Twirlr-fyren stiller sig op med sine slides. Han siger ”Jeg nåede at rulle med øjnene og tænke ’åh nej’ da jeg så navne Twirlr dukke op. Det var meget realistisk…”. Først senere gik det op for ham at der var tale om en event.

Hvad er min pointe? Jo, hvis ikke du gør andet end at stille dig op min dine slides i et stærk konkurrencepræget marked, så risikere du at det er dig de ruller med øjnene af og tænker ”åh nej ikke nu igen….”.
…om jeg regner med at synge musical ved min næste præsentation? Nej, det vil jeg ikke byde nogen, men jeg vil helt sikkert arbejde på hvordan de sædvanelige rammer kan brydes, for at få mit budskab til at skille sig ud. Hvordan vil du sikre at du bliver en 'gul and med solbriller' i søen af 'grå ænder' ??
Twirlr eventen er udviklet af Improve Everywhere, der har lavet en række af disse spontane musicals. Vil du læse mere om eventen kan du finde det her:
http://improveverywhere.com/2011/05/09/gotta-share-the-musical/
…om jeg regner med at synge musical ved min næste præsentation? Nej, det vil jeg ikke byde nogen, men jeg vil helt sikkert arbejde på hvordan de sædvanelige rammer kan brydes, for at få mit budskab til at skille sig ud. Hvordan vil du sikre at du bliver en 'gul and med solbriller' i søen af 'grå ænder' ??
Twirlr eventen er udviklet af Improve Everywhere, der har lavet en række af disse spontane musicals. Vil du læse mere om eventen kan du finde det her:
http://improveverywhere.com/2011/05/09/gotta-share-the-musical/
Kender du nogen der kunne ha' glæde af denne side så del den endelig med dem - tweet, facebook eller email - du kan bare benytte knapperne her under. Takker! - Claus Handberg